Kariyer İçin Doğru Seçim!

                               İyi Bir Mühendislik Fakültesinden Neler Beklemeliyiz?

      Öncelikle pek çok farklı sebepten dolayı yazı gecikti. Hepinizden çok özür dileyerek sizleri bu hafta üniversite sınavına hazırlık aşamasında olan ve kararsız kalmış arkadaşlarımız için çok faydalı olacağını düşündüğüm bu yazıyla başbaşa bırakıyorum. İyi okumalar.

      1)Eğitim Dili
      Eğitim müfredatının uluslararası düzeyde çalışabilecek meslek ve iletişim becerilerini kazandıracak nitelikte olması ve mezun olduktan sonra öğrencinin kariyer hayatına daha hızlı atılmasını sağlamak amacıyla mühendislik fakültesinde eğitim dili ingilizce olmalıdır.


      2)Teorik/Pratik Eğitim
      İyi bir mühendislik fakültesi öğrencilerine mezun olmadan önce pratik yaparak deneyim kazanacakları pek çok imkan sunmalıdır. Sanayi kuruluşları , teknoparklar ve yurtdışı imkanlarla iç içe olan mühendislik fakülteleri tercih edilmelidir.


      3)Öğrenci Değişim Programları-Erasmus
      Yurtdışı öğrenci değişim programları ve Erasmus gibi yurtdışı eğitim ve ya staj olanakları sağlayabilen mühendislik fakülteleri öğrencilerin öğrendiklerini pratiğe dökmesine zemin hazırlar.


      4)Yenilikçilik
      İyi bir mühendislik fakültesi öğrencinin kariyeri boyunca kendini geliştirmesine fırsat veren ve en yeni teknolojilere adapte olmasını kolaylaştıran bir sisteme sahip olmalıdır.


      5)Mühendislik Fakültesi/Teknoloji Fakültesi
      Bu iki fakülte arasında çok büyük temel faklılıklar yoktur. Teknoloji fakültelerinde %40 teorik ve %60 pratik eğitim verilirken mühendislik fakültelerinde bu oran %40 pratik %60 teoriğe dönüşmektedir.


      6)İlgi ve Beceri
      Tüm bu saydığımız 5 maddeden çok daha önemli olan ise mühendislik fakültesinde seçtiğiniz bölümün sizin ilgi ve becerilerinize paralel olmasıdır. Sevdiğiniz işte başarılı olur , başarılı olduğunuzda hedeflediğiniz kariyere ulaşırsınız.


Yazardan Not:Bu yazıyı da üniversiteye hazırlanan arkadaşlarımıza başarılar dileyerek noktalandırırken yazıların bundan sonra gecikmeyeceğini hatırlatıp okuyan herkese teşekkür ediyorum. En çok biz mühendisleri sevin! Dostlukla...




                                                                                          Mühendis Hanım

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Mühendis Kimdir? Ne yapar?

BİR SORUM VAR!